ESF+ Jaunumi
Līdzfinansē Eiropas Savienība un Nacionālais attīstības plāns 2027

Soli pa solim izskaidrojam procesu, kāds tiek īstenos no iesniegumu iesniegšanas brīža līdz lēmuma paziņošanai

Informācija par invaliditātes ekspertīzes un lēmuma pieņemšanas procesu.

Informācija sagatavota ESF+ projekta  4.3.6.2/1/23/I/001 "Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošana" ietvaros

Invaliditātes ekspertīzes un lēmuma pieņemšanas process

  1. Dokumentu iesniegšana

Klients iesniedz MK noteikumos Nr. 805 noteiktos dokumentus Komisijā pa pastu, elektroniski vai personīgi jebkurā Komisijas nodaļā.

Invaliditātes ekspertīzei nepieciešamie dokumenti:

  • Iesniegums invaliditātes ekspertīzes veikšanai
  • Ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījums uz Komisiju
  • Dokumenti, kas apliecina speciālos cēloņus (atzinums par arodslimību, akts par nelaimes gadījumu darbā u.c.)
  • Pārstāvību apliecinoša dokumenta kopija (notariāli apliecināta pilnvara, tiesas lēmums, bērna dzimšanas apliecība vai cits), ja dokumentus iesniedz par citu personu
  1. Personas dokumentu pārbaude un apstrāde

Klientu apkalpošanas speciālists pārbauda dokumentu atbilstību normatīvo aktu prasībām

Ja dokumenti atbilst prasībām, klientu apkalpošanas speciālists:

  • Saņemtos dokumentus reģistrē Invaliditātes informatīvajā sistēmā
  • Novirza dokumentus invaliditātes ekspertīzes veikšanai

Neatbilstību gadījumā klientam lūdz novērst trūkumus. Ja trūkumi nav novērsti noteiktajā laikā, dokumentus atstāj bez izskatīšanas

  1. Ekspertīzes  veikšana
  • Izvērtē saņemto dokumentu kopuma saturu
  • Nodod atbildīgajam ārstam ekspertam
  • Ārsts eksperts uzsāk ekspertīzi
  • Ja nepieciešami papildus dokumenti pilnīgai ekspertīzes veikšanai, ārsts eksperts tos pieprasa
  • Ārsts eksperts izvērtē personas veselības traucējumus un to ietekmi uz personas funkcionēšanu, kā arī funkcionēšanas smaguma pakāpi
  • Sagatavo ekspertīzes gala slēdzienu
  • Ekspertīzes aktu nodod amatpersonai lēmuma pieņemšanai

 

  1. Lēmuma pieņemšana

Atbildīgā amatpersona izvērtē iesniegtās ekspertīzes un gala slēdziena kvalitāti un pamatojumu un apstiprina tos, kā arī iesniegtos slēdzienus ar invaliditāti saistīto atzinumu sniegšanai. Sagatavo un pieņem lēmumu.

 

  1. Klienta informēšana

Klientu apkalpošanas speciālists sagatavo dokumentu komplektu un informē klientu par Komisijas pieņemto lēmumu atbilstoši klienta iesniegumā norādītajam:

  • Nosūta dokumentus ierakstītā vēstulē
  • Telefoniski informē par dokumentu saņemšanas iespējām klātienē
  • Nosūta lēmumu e-adresē (ja tāda ir ieveidota)

Ar pieņemtajiem lēmumiem klients var iepazīties autorizējoties portālā latvija.gov.lv p-pakalpojumu sadaļa “Mani dati VDEĀVK”

  1. Ekspertīzes lēmuma datu nodošana

Lai nodrošinātu atbalsta pasākumu sniegšanu, Invaliditātes informatīvajā sistēmā uzkrātie dati par personu tiek nodoti valsts un pašvaldības iestādēm pabalstu un pakalpojumu nodrošināšanai (VSAA, CSDD, NVA, PMLP u.c.)

Jautājumu gadījumā rakstīt e-pastā konsultacijas@vdeavk.gov.lv vai zvanīt uz informatīvo tālruni 67614885