Lēmumu var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, un administratīvais process VDEĀVK tiek uzsākts, ja persona iesniegusi VDEĀVK vadītājam adresētu iesniegumu:
- izmantojot Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.gov.lv e-pakalpojumu "Iesniegums invaliditātes ekspertīzes lēmuma apstrīdēšanai" ;
- brīvās formas iesniegumu, sūtot pasta sūtījumā uz adresi Ventspils iela 53, Rīga, LV-1002;
- ar drošu elektronisko parakstu parakstītus dokumentus nosūtot uz e-pastu pasts@vdeavk.gov.lv vai izmantojot e-adresi;
- personīgi VDEĀVK Dokumentu un arhīva pārvaldības nodaļā Ventspils ielā 53, Rīgā, LV-1002 katru darba dienu no plkst. 9:00 līdz 16:00;
- personīgi VDEĀVK reģionālajā nodaļā, kas pieņēma lēmumu.
Ja persona objektīvu iemeslu dēļ apstrīdēšanas termiņu ir nokavējusi, uz iesnieguma pamata var lūgt termiņu pagarināt, norādot apstākļus, kuru dēļ termiņš nokavēts un iesniedzot tam attiecīgus pierādījumus.
Iesniegumu noformē atbilstoši Administratīvā procesa likuma 56.panta prasībām:
- jābūt ievērotām Valsts valodas likuma prasībām;
- iesniegumam jābūt parakstītam;
- jābūt pievienotiem pilnvarojumu apliecinošiem dokumentiem, ja ir pārstāvība.
Iesniegumā par lēmuma apstrīdēšanu norāda iesniedzēja datus:
- vārds, uzvārds;
- personas kods;
- korespondences adrese;
- lēmumu, kuru apstrīd;
- apjomu, kādā lēmumu apstrīd (visu vai kādā daļā);
- lūgumu.
Iesniegumā var norādīt arī apstrīdēšanas motīvus.
Ja iesniegums par apstrīdēšanu izteikts mutvārdos, VDEĀVK atbildīgais personas klātbūtnē noformē rakstveidā un persona to paraksta.
Papildu informāciju par administratīvo procesu iestādē skatīt sadaļā "Administratīvais process VDEĀVK".